Projekt Rural mobility (Mobilnost na podeželju)
Ruralna mobilnost - Izboljšanje podeželske mobilnosti po Evropi z novimi prometnimi rešitvami in inovativnimi političnimi pristopi
Občina Hoče-Slivnica skupaj s partnerji iz različnih evropskih držav (Nizozemska, Španija, Portugalska, Nemčija, Estonija, Švedska) sodeluje v projektu programa Interreg Europe Rural mobility - Improving rural mobility across Europe through novel transport solutions and innovative policy approaches (Mobilnost na podeželju - Izboljšanje podeželske mobilnosti po Evropi z novimi prometnimi rešitvami in inovativnimi političnimi pristopi).
129 milijonov državljanov EU živi na redko poseljenih območjih in trpi zaradi slabih ali neobstoječih storitev javnega prevoza. Odvisnost od osebnih avtomobilov je velika. Za skupine brez dostopa ali nezmožnih za vožnjo avtomobila (ekonomsko ranljive skupine, invalidi, mladi in starejši) pomanjkanje možnosti javnega prevoza pomeni tudi zmanjšane ekonomske priložnosti in večjo socialno izolacijo. To povečuje neenakosti in pospešuje odseljevanje iz podeželskih območij (JRC, 2022).
Organi, ki se ukvarjajo z javnim prometom se trudijo zagotoviti stroškovno učinkovit in udoben javni prevoz na teh območjih, vendar se srečujejo s težavami zaradi majhnega števila potnikov in finančne nevzdržnosti. Nove strategije trajnostne in pametne mobilnosti (SSMS), ki vključujejo inteligentne transportne sisteme (ITS), kot so avtobusne storitve na zahtevo in deljenje prevozov, kažejo potencial za reševanje fiksnih transportnih sistemov in ponujajo storitve višje kakovosti ob zmanjšanju obratovalnih stroškov ter zmanjšanju emisije CO2. Večina prejšnjih evropskih projektov se je osredotočala le na mestna območja z večjo gostoto potnikov. Izvajanje ITS na podeželju zahteva poseben podporni okvir regionalne politike, ki se razlikuje od sedanjih politik.
Rural mobility (Mobilnost na podeželju) je prva pobuda v Evropi, ki združuje ITS z novimi političnimi pristopi za povezovanje evropskih podeželskih regij z visokokakovostnim prometom in gospodarskimi priložnostmi. Pod vodstvom province Overijssel (Nizozemska) bo sedem sodelujočih oblasti poskušalo izboljšati regionalne prometne politike s pilotiranjem inteligentnih prometnih sistemov in uporabo najboljših praks v modelih upravljanja, finančnih strukturah, upravljanju deležnikov in vključevanju končnih uporabnikov iz vseh evropskih regij. Cilj projekta je pokazati, kako lahko podeželska prometna politika podpira ekonomsko in socialno vključenost prej izoliranega prebivalstva.
Vabljeni k ogledu spletne strani projekta: https://www.interregeurope.eu/rural-mobility